Ferencz: Nem volt nehéz dolgom

Körmend - Az Izraelben parádézó körmendiek csapatkapitánya szerint Gasper Potocnik is van olyan jó edző, mint Teo Cizmic.
 
 
 
 
 

Ferencz: Nem volt nehéz dolgom

Körmend - Az Izraelben parádézó körmendiek csapatkapitánya szerint Gasper Potocnik is van olyan jó edző, mint Teo Cizmic.

Parádézott az Egis-Körmend a FIBA EC második csoportkörének harmadik mérkőzésén. Gasper Potocnik csapata az izraeli Bnei Herzlija ellen kilenc pontos hátrányban volt tíz perc után, aztán viszont remek dobóteljesítménnyel fordított és tizenhét pontos győzelmet aratott. Főszerepet vállalt a sikerben a csapatkapitány Ferencz Csaba, aki régi fényében tündökölve szórta a triplákat: 20/18-as mutatójával a mezőny legjobbjának bizonyult.

– Magam sem gondoltam, hogy ilyen fölényesen nyerünk, alighanem az volt a titka, hogy csapatként dolgoztunk, elsősorban védekezésben. Az első öt percben akadtak gondjaink, utána viszont szépen összeállt a védekezésünk, ebből tudtunk könnyű kosarakat szerezni és fordítottunk. A második félidőben pedig egészen extrát nyújtottunk – nem csak én, a többiek is – értékelte a találkozót a hazaérés után a BB1-nek a vasiak bedobója. „Fepu” nem ragozza túl a saját szerepét:

– Jól ment a dobás, de nem is volt nehéz dolgom. Sokszor üresen maradtam, a fiúk pedig szépen megtaláltak a labdákkal, nekem már csak be kellett dobnom. Örülök, hogy jól ment, a válogatottban, Angliában volt talán ilyen jó meccsem – mondta szerénykedve Ferencz Csaba.

Teo Cizmic váratlan lemondása után szinte minden körmendi szurkoló sötéten látta a helyzetet, ehhez képest Gasper Potocnikkal valósággal szárnyra kapott az MTE, két nagy győzelmet aratott a kupában, közben Fehérváron verte a bajnoki listavezető Albát: az új trénerrel egyelőre tökéletes az összhang, remekül működik a csapat.

– Valóban nagyon jól átálltunk az új edzővel, egyelőre zökkenőmentes a váltás, de nyilván lesznek majd hullámvölgyek, hiszen ilyen terhelés mellett ez természetes. Az egyik magyarázat a viszonylag sima átmenetre, hogy brutálisan sokat edzünk. Gasper Potocnik van olyan jó edző, mint Teo Cizmic volt, sőt, az aprólékos taktikai felkészülésre még nagyobb hangsúlyt fektet. Bízom benne, minél tovább kitart a mostani formánk – tette hozzá a körmendiek kapitánya.

 
 

 

 
  • 28Blue2017január06.12:14ÚjVálasz
    Idézet: heraklith1990
    Most lebuktunk. Ki-be jelentkezünk és saját magunkkal társalgunk ;-) A közvetlen perdöntő bizonyíték pedig a mosoly jel :-D
    ...

    Neki már megvan az összeesküvés-elmélete, ráadásul túl gyorsan reagáltál, ez gyanús lehetett. ;) :)))

     
  • 27ozymandias2017január06.12:02ÚjVálasz
    Idézet: heraklith1990
    Most lebuktunk. Ki-be jelentkezünk és saját magunkkal társalgunk ;-) A közvetlen perdöntő bizonyíték pedig a mosoly jel :-D
    ...

    Egy hiteles cáfolatot azért vártam volna zammis.

     
  • 26heraklith19902017január06.11:58ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    Maxi, Blue, heraklith1990, és a sok-sok mosolyjel. Van baj. Hány néven még?
    ...

    Most lebuktunk. Ki-be jelentkezünk és saját magunkkal társalgunk ;-) A közvetlen perdöntő bizonyíték pedig a mosoly jel :-D

     
  • 25Blue2017január06.11:46ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    Maxi, Blue, heraklith1990, és a sok-sok mosolyjel. Van baj. Hány néven még?
    ...

    Csak neked elmondom, egyszer. :) Telón blue-val anno nem engedett bejelentkezni, csak gépen, ezért ott újra kellett regelnem más névvel. Ha takargatni akartam vna, nem Így szólok hozzá. ;) Máshoz nincs közöm, biztosan másnak is lehet jó kedve attól még, h ide Ír. Am is ritkán szólok, csak, ha már megszólÍtottál, gondoltam, reagálok... Ui.: ha neked jól esik, nyugodtan beszélj bele ennél többet is, hiába ennyi. :)))

     
  • 24ozymandias2017január06.11:25ÚjVálasz
    Idézet: Blue
    Látom, "büszke" ember vagy. :) Én elismertem, melyik része nem állt meg... ;)
    ...

    Maxi, Blue, heraklith1990, és a sok-sok mosolyjel. Van baj. Hány néven még?

     
  • 23Blue2017január06.11:19ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    A két Tóth ,Wittmann és Eilingsfeld eddig pályafutása alatt ugyanilyen statokat és teljesítményt hozott mindenhol ,több játékidő alatt gyengébb csapatokban.
    Maradjunk ennyiben.

    ...

    Látom, "büszke" ember vagy. :) Én elismertem, melyik része nem állt meg... ;)

     
  • 22red-black012017január06.10:55ÚjVálasz
    Idézet: alibaba
    Még Fepu se tegyen olyan kijelentéseket, hogy "van olyan jó, még nagyobb hangsúlyt fektet", szerintem néhány,edzés után ezt még nem lehet megítélni, majd jó pár hét múlva fog kiderülni...
    ...

    Én azzal kezdem, amivel te zártad, én is be fogom fejezni :D
    Egy utolsó reagálás, mert tényleg az van amit kormediszurkolo mondott.
    Neked van erről egy fixa ideád, nincs ezzel semmi baj, az hogy érvekkel sem lehet meggyőzni, az sem baj, te ilyen típus vagy.

    Egyébként ha te a szakmádban eltöltesz egy meghatározó időt és gyakorlatilag ott megetted kenyeret javát, mert Fepu ilyen a kosárlabdában és kapsz egy új főnököt, az első pár meeting és feltett kérdésre, a keletkező problémákra érkező válasz vagy döntések után fel tudod mérni, hogy szakmailag kb. mire képes az új főnök és mondjuk mennyi a felszín.
    A kosárlabdának ez a része talán hatványozottan ilyen: 5 felrajzolt figurából, 2 felvázolt védekezési szisztémából, 5-6 egymást követő edzésből, taktikai megbeszélésből és videózásból, esetleg 3 időkérésből, aztán meg a játékoskerethez igazított finomításokból egy ennyi rutinnal rendelkező játékos sok mindent le tud szűrni.
    Ha mondjuk Németh Ákos vagy Doktor Peti mondta volna ugyanezt, az talán más.
    Egyébként tényleg vihar a biliben az egész és egyetértek veled, hogy le is zárhatjuk.

     
  • 21ozymandias2017január06.10:43ÚjVálasz
    Idézet: maxi
    Azért maradjunk annyiban, h nálad is csak reszigazsagok, ferdítések voltak vagdalkozás nélkül is. ;)
    ...

    A két Tóth ,Wittmann és Eilingsfeld eddig pályafutása alatt ugyanilyen statokat és teljesítményt hozott mindenhol ,több játékidő alatt gyengébb csapatokban.
    Maradjunk ennyiben.

     
  • 20maxi2017január06.10:37ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    Ugye ,ha nem csak vagdalkozol hasraütésre ,hanem utánanézel ,mindjárt más a leányzó fekvése.
    ...

    Azért maradjunk annyiban, h nálad is csak reszigazsagok, ferdítések voltak vagdalkozás nélkül is. ;)

     
  • 19heraklith19902017január06.10:36ÚjVálasz
    Idézet: maxi
    Igen, mint ahogy s két Tóth, Wittmann és Eilingsfeld is szárnyal azóta, Vojvoda meg idegbeteg lett...
    ...

    Az "is" kötőszót alapvetően viccnek szántam. Lehet, hogy nincs összefüggés, de Fepu játéka a selejtezők óta javult.

     
  • 18ozymandias2017január06.10:26ÚjVálasz
    Idézet: maxi
    Oké, a masodikkal megkövetlek. :) Ettől függetlenül, míg idén Ferencz másodvirágzik, Tóth N. uazt a semmit hozza, mint tavaly, edzőtől, csapattól függetlenül.
    ...

    Ugye ,ha nem csak vagdalkozol hasraütésre ,hanem utánanézel ,mindjárt más a leányzó fekvése.

     
  • 17ozymandias2017január06.10:21ÚjVálasz
    Idézet: szurkolo__
    Természetesen azt is illik azért hozzátenni, hogy sem Sömenek, sem Lakosa, sem pedig Tóth nem brillírozik a jelenlegi csapatában, szóval nem olyan biztos az...
    ...

    Nem írtam ,hogy kikerültek a rotációból az edző miatt (Sömenek és Lakosa benne sem lvoltak) ,azt írtam ,hogy menekültek Körmendről.

     
  • 16maxi2017január06.09:54ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    A két Tóth ,Wittmann és Eilingsfeld eddig pályafutása alatt ugyanilyen statokat és teljesítményt hozott mindenhol ,több játékidő alatt gyengébb csapatokban.
    ...

    Oké, a masodikkal megkövetlek. :) Ettől függetlenül, míg idén Ferencz másodvirágzik, Tóth N. uazt a semmit hozza, mint tavaly, edzőtől, csapattól függetlenül. Az alant említett válogatottaknak pedig jelentősek estek a percei, ami egy EB előtt nem túl ideális. Szerencse, h Hanga extra, Vojvoda is rendben, ha fejben kicsit nyugszik. Kellrnek is jót tett a váltás. Rosco még jöhet és nincs baj, sőt :)

     
  • 15maxi2017január06.09:43ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    Ferencz ugyan még csak nem is célzott rá ,de nem lehetett véletlen ,hogy rajta kívül menekültek el a magyarok (Lakosa ,Tóth ,Sömenek). Ez már azonban mindegy ,most Pomócsi a világ legjobb edzője.
    ...

    Lakosa, Sömenek nevét idén sem nagyon hallottam, nem bántva őket, nem ez a cél. A másik hsz-ed meg full alaptalan ( de szívesen belinkelem neked a további komolytalan viták elkerülése végett a statokat), javaslom, nézz utána, mielőtt bmi ilyet beírsz... ;)

     
  • 14szurkolo__2017január06.09:40ÚjVálasz
    Idézet: ozymandias
    Ferencz ugyan még csak nem is célzott rá ,de nem lehetett véletlen ,hogy rajta kívül menekültek el a magyarok (Lakosa ,Tóth ,Sömenek). Ez már azonban mindegy ,most Pomócsi a világ legjobb edzője.
    ...

    Természetesen azt is illik azért hozzátenni, hogy sem Sömenek, sem Lakosa, sem pedig Tóth nem brillírozik a jelenlegi csapatában, szóval nem olyan biztos az, hogy az edző okán kerültek ki a körmendi rotációból, én sokkal inkább úgy látom, hogy a gyenge teljesítményük okozta mindezt.

     
  • 13ozymandias2017január06.09:07ÚjVálasz
    Idézet: maxi
    Igen, mint ahogy s két Tóth, Wittmann és Eilingsfeld is szárnyal azóta, Vojvoda meg idegbeteg lett...
    ...

    A két Tóth ,Wittmann és Eilingsfeld eddig pályafutása alatt ugyanilyen statokat és teljesítményt hozott mindenhol ,több játékidő alatt gyengébb csapatokban.

     
  • 12ozymandias2017január06.09:04ÚjVálasz
    Idézet: alibaba
    Azért nem szép dolog most kutyázni Cizmicet.
    ...

    Ferencz ugyan még csak nem is célzott rá ,de nem lehetett véletlen ,hogy rajta kívül menekültek el a magyarok (Lakosa ,Tóth ,Sömenek). Ez már azonban mindegy ,most Pomócsi a világ legjobb edzője.

     
  • 11kormendiszurkolo2017január06.08:11ÚjVálasz

    Amit alibaba próbál félre értelmezni, teljesen világos. Nem kell itt Feput basztatni.

     
  • 10maxi2017január06.07:55ÚjVálasz
    Idézet: maxi
    Igen, mint ahogy s két Tóth, Wittmann és Eilingsfeld is szárnyal azóta, Vojvoda meg idegbeteg lett...
    ...

    Bocs, ha vki nem érti, ilyen "okos" a teló.. :)

     
  • 9maxi2017január06.07:53ÚjVálasz
    Idézet: heraklith1990
    Szép volt! Jó látni az ilyen kiemelkedő magyar teljesítményeket!
    Lehet, hogy Fepu javuló játéka is Ivkónak köszönhető? Valami történhetettt ott a válogatottban...


    ...

    Igen, mint ahogy s két Tóth, Wittmann és Eilingsfeld is szárnyal azóta, Vojvoda meg idegbeteg lett... :) amúgy nem hinném, h Ferencz mennyire is bántani akarta van Cizmicet, ebbe felesleges vmit belemagyarázni.

     
  • 8kern2017január06.07:18ÚjVálasz
    Idézet: alibaba
    Még Fepu se tegyen olyan kijelentéseket, hogy "van olyan jó, még nagyobb hangsúlyt fektet", szerintem néhány,edzés után ezt még nem lehet megítélni, majd jó pár hét múlva fog kiderülni...
    ...

    Nem kell kiforgatni mások szavait.
    A szenzációhajhász BB1 ezt ki is emelte, hogy ezzel vitát, több hozzászólást generáljon. TC-ről azt mondta Fepu, hogy jó edző, GP pedig van olyan jó (nem jobb), mint TC.

     
  • 7alibaba2017január06.06:48ÚjVálasz

    Még Fepu se tegyen olyan kijelentéseket, hogy "van olyan jó, még nagyobb hangsúlyt fektet", szerintem néhány,edzés után ezt még nem lehet megítélni, majd jó pár hét múlva fog kiderülni, mennyiben más/jobb az új edző. Az edzőről egy csapatkapitány ne mondjon bántót, akkor sem ha igaz( aprólékos taktikai felkészülésre nem fordít akkora figyelmet), főleg úgy, hogy egy hete még a fél város siratta, az egész ország elismerte. Pont ő, TC munkája miatt mozdult ki abból, hogy egy meccse ne csak két dobott triplából álljon. Én úgy látom az ő aprólékos technikai felkészítése kellett, hogy Ferencz újra azt játsza ami valóban vezérré teheti


    Befejeztem

     
  • 6sargamajmok2017január05.22:40ÚjVálasz
    Idézet: alibaba
    Azért nem szép dolog most kutyázni Cizmicet.
    ...

    Mit kellett volna mondania? Talán ezt: "Nem rossz az új edzőnk, de Teo cipőjét se kötheti meg." Nyilván.

     
  • 5red-black012017január05.22:04ÚjVálasz

    Mi nem sportszerű?
    Nem akarlak piszkálni, de ismét csak az értő olvasásra hívnám fel a figyelmedet.
    A mondat így kezdődik: "Valóban nagyon jól átálltunk..."
    Tehát előtte volt egy kérdés, ami a válaszból úgy tűnik egy kijelentést tartalmazó kérdés volt, a logika alapján valahogy úgy szólhatott hogy "A kényszerű edzőváltás nem okozott a csapatnál látható problémát, hiszen a)... b).... c)....
    De lehetett esetleg egy összetett kérdés is, ahol a kérdés második felében a riporter-interjúkészítő-kérdező V.T. érdeklődhetett, hogy Fepu miképp érzi, miben hasonlít és miben különbözik a régi és az új edző. Sőt egy kényelmetlenebb megfogalmazásban (nem állítom, csak mint eshetőséget nézem) konkrétan és akár mondhatni udvariatlanul vagy rámenősen (nézőpont kérdése melyik módon :D) úgy fogalmazta meg a kérdést, hogy Fepu szerint melyikük a jobb edző.
    Egyébként egyrészt nem kell csapatközeli emberkének lenni, csak egy kicsit helyiként az idővel hozzáférhető információkat kell tudni valamilyen sorba rendezni és nagyjából tudhatod a valós problémát.
    Másrészt pedig kicsit még korai, de azért lehetne már elemezgetni a két edző hasonlóságait és különbségeit vagy előnyeit és hátrányait több szemszögből is. Ennek főleg akkor van és lenne értelme, ha kiindulási alapként mellétennénk a csapat játékosainak szintén többféle szempontból értékelt jellemzőit.
    De tartom magam ahhoz, hogy az ilyen jellegű eszmecserének itt nem sok értelmét látom.

     
  • 4alibaba2017január05.21:10ÚjVálasz

    Akkor sem sportszerű most elkezdeni az összehasonlítgatást, főleg, hogy nem is tudjuk, mi volt a valós probléma.

     
  • 3red-black012017január05.20:09ÚjVálasz
    Idézet: alibaba
    Azért nem szép dolog most kutyázni Cizmicet.
    ...

    Értő olvasás.
    Azaz: nem jobb, nem rosszabb. Kicsit mások a hangsúlyok.

    Hacsak nem szándékos a kutyázásod.
    Bővebben nem szeretnék belemerülni.

     
  • 2alibaba2017január05.19:58ÚjVálasz

    Azért nem szép dolog most kutyázni Cizmicet.

     
  • 1heraklith19902017január05.19:52ÚjVálasz

    Szép volt! Jó látni az ilyen kiemelkedő magyar teljesítményeket!
    Lehet, hogy Fepu javuló játéka is Ivkónak köszönhető? Valami történhetettt ott a válogatottban...

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!